Pages

Monday, July 9, 2012

9 Juli

Oj oj oj, länge sedan jag skrev sist. Placeringen har fortfarande inte godkänts men jag hoppas att det inte är något problem. Imorgon bitti ska jag till amerikanska ambassaden vilket faktiskt känns ganska nervöst. Inte så konstigt egentligen med tanke på att man är där för att granskas strängt och noggrant . Yay. Det här är listan över saker man behöver ha med till ambassaden (mycket att hålla reda på assååå, källan är STS btw):

  1. Pass
  2. Färgfoto (5cm x 5cm)
  3. DS-160 "Visa Application Form"
  4. Signerat DS-2019
  5. SEVIS-kvitto
  6. Frankerat svarskuvert med frimärken för 72 kr.
  7. Kvitto på att man betalt visumavgiften på 1120 kr.
  8. Intyg som verifierar föräldrarnas godkännande av att man åker på utbytesår
  9. Intyg på att man kommer att få fickpengar av föräldrarna under året
  10. Personbevis från Skatteverket
  11. Polisutdrag och rättegångsprotokoll ifall man blivit arresterad eller fälld
Nu är klockan mycket och jag måste gå och lägga mig. GOSH VAD LÄSKIGT ATT GÅ DIT. Obs kommer att börja stamma under intervjun, även om den består av en fråga.


xxx, Lilly

No comments:

Post a Comment