Pages

Tuesday, July 10, 2012

10 Juli: Ambassaden

HAR FIXAT VISUM!!!!!!!! Och det känns så underbart bra! Kom till ambassaden tio över åtta och det var världens kö redan (de öppnar kl åtta). Jag hade tänkt komma tidigare men jag och tid går inte riktigt hand i hand alla gånger... Hursomhelst så stod jag där i lite mer än två timmar fast det kändes inte som så lång tid. Sedan var det säkerhetskontroll som på flygplatser och efter det in till ambassaden. Tog nummerlapp, lämnade in papper, tog fingeravtryck, tog fingeravtryck igen och svarade på frågan "Do you have a host family yet?" et voilà: "Your visa has been approved." Var tvungen att fråga om det var okej att jag lämnade ambassaden så att jag inte hade missförstått något. Det gick väldigt snabbt när man väl kom in jämfört med hur lång tid det tog att köa utanför.


Känslan av att ha rättighet att åka till USA. Inte illa. Problemet nu är att mitt visums startdatum eller vad man nu ska kalla det är den femtonde augusti och jag tror att jag kommer att åka innan det. He he he.

xxx, Lilly

No comments:

Post a Comment