Pages

Wednesday, July 25, 2012

25 Juli: Val av resväska och flygregler för väskor

(Varning för att jag nördar loss totalt). Det låter så otroligt löjligt men det är faktiskt väldigt svårt att hitta rätt resväska för ett år. Först och främst måste man ta hänsyn till flygbolagens regler. Personligen flyger jag med British Airways och United Airlines så därför kollade jag upp deras regler:


Klicka för att förstora bilden

Det visade sig alltså att jag får ha med mig två resväskor istället för bara en (vet inte varför jag trodde att man bara fick ha en) så nu är allt bara galet. Ska man ha en eller två väskor? Alla säger ju att man inte ska packa för mycket eftersom man kommer köpa en hel del saker under året. Men är det värt att ta med en tom väska? Mår seriöst dåligt över det här hahah. I-landsproblem or what... Vi får se hur jag gör.

Hursomhelst har jag ÄNTLIGEN köpt en resväska, nämligen denna lilla beauty (ja, jag erkänner, älskar den onaturligt mycket):



För att sammanfatta det här inlägget; Samsonite B-Lite is the shit och SKA MAN TA MED SIG EN VÄSKA ELLER TVÅ??? Vad ska (ni) andra göra?? Feel free to kommentera.

xxx, Lilly

2 comments:

  1. Åh vad bra med två väskor, hoppas jag också får det. I så fall så ska jag ja det, dels för att det är typ som Sverige klimat men även för att om jag inte behöver
    Två väskor dit behöver jag det i alla fall påväg hem:) kul att di åker snart:):)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Smart tänkt! Tror faktiskt att jag också ska göra det :) Tack för hjälpen förresten, uppskattar det verkligen.

      Delete