Pages

Thursday, July 12, 2012

13 Juli: På beskedsfronten mycket nytt

(Obs ignorera rubrik, I was born this way). Idag (torsdag) fick jag besked om att placeringen är klar!!! ÄNTLIGEN! Min värdfamilj meddelade att de fått paketet innehållandes min ansökan och information om försäkringen nu.
Idag fick jag även tillbaka mitt pass med visumet! Efter två dagar liksom. Helt otroligt. Jag oroade mig tidigare för att visumet inte skulle börja gälla förrän den femtonde augusti men det stod att det börjar gälla vid the issue date som var 10 juli om jag inte misstar mig. Det slutar att gälla den första juli 2013 så jag ska fråga STS om det går att förlänga det så att min familj kan åka på road trip nästa sommar.

När STS ringde idag så gav de mig också ett avresedatum, den sextonde augusti. Jag vill som jag tidigare nämnt gå med i cross country laget på skolan som börjar träna två veckor innan skolstarten och sedan ska jag även till New York så därför borde jag åka den andra augusti. De skulle kolla om det var möjligt så jag hoppas hoppas hoppas. Jag frågade min värdmamma om det var okej och hon sa (and I quote) "(..) you can come anytime you would like." LOVE MY LIFE RIGHT NOW.


xxx, Lilly

No comments:

Post a Comment