Pages

Thursday, July 12, 2012

13 Juli: Resväska

Vad gör man när man ska packa för ett år och resväskan inte får väga mer än 23 kg? Man shoppar mycket efter det att man nått sin destination och har dessutom en lätt men stor resväska, något som jag letat efter på senaste tiden. Såhär ser British Airways (som jag har för mig att STS flyger med) restriktioner ut:


Hittade de här två som jag har kollat upp på Åhléns (specifikationer från väskan.com):


Epic - GTO Hexacore 75 cm - 4 hjul
Mått: 75x52x28cm 
Vikt: 4,6 kg 
Volym: 91 liter
Utrustad med ett TSA-kombinationslås för mindre krångel under USA-resor.
Epic GTO Hexacore finns i fyra färger: Svart, vit, gul och röd.




Samsonite B-Lite 77 cm - 4 hjul
Mått: 77x50x30 cm
Vikt: 3,90 kg
Volym: 121 liter 

Väskan är försedd med ett TSA-klassat kombinationslås (kan öppnas av säkerhetspersonalen på flygplatsen) för ett smidigt resande runt om i världen.
Finns i blå, vinröd och grå.


Jag vill ha den från Samsonite..
:)

xxx, Lilly

No comments:

Post a Comment