Pages

Sunday, July 15, 2012

16 Juli

Usch. Ny har fjärilarna vaknat till liv i magen och jag har en ständig jag-vet-inte-vad-jag-ska-ta-mig-till-känsla. Det ska bli så otroligt kul att komma iväg men just nu går jag bara omkring och oroar mig. För hur fula alla mina kläder är. För att inte passa in. För att inte hitta rätt resväska. Orkar inte med mig själv. Därför ska det bli skönt att komma bort från stan lite. Jag åker nämligen till landet imorgon och blir kvar där ett tag. Tyvärr har jag fortfarande inte fått något besked om avresedatumet som jag efterfrågade men om det blir den andra augusti så är det bara sjutton dagar kvar. Fatta vad lite. Sjutton dagar tills dess att jag flyttar själv till ett annat land och påbörjar äventyret som jag drömt om så länge.

Mitt och Hildas tvåmannaparty med tema 90-tal. Lolade så mycket åt hur osmickrande modet var på den tiden. Nu i efterhand är jag bara glad att jag raderade vår cover av Spice Girls låt Wannabe.

Innan vi drar imorgon ska jag gå och köpa en kamera (Canon IXUS 230 HS) så att jag har en bra i USA. Skulle ha tagit med mig en Lumix men den var lite stor. Och brun dessutom. Nä, men skämt åsido så behöver jag faktiskt en. Jag hoppas på att kunna göra ett fotoalbum/scrapbook med bilder och små saker från utbytesåret senare. Aldrig fel att dokumentera lixx.



xxx, Lilly

No comments:

Post a Comment