Pages

Wednesday, August 1, 2012

1 Augusti: En dag kvar

Jag vet att jag har sagt det förut men mitt liv är en bergochdalbana. For realz. Ena sekunden; SKA VARA IFRÅN ALLA JAG ÄLSKAR! Nästa sekund; SKA TILL USA!!!!!!!!!!!!!! Jag ska vara helt ärlig och säga att det verkligen suger att behöva säga hejdå till folk. Punkt slut. Det är den sämsta känslan i hela världen. Och det är okej att känna så mycket som man känner. Bara sätta sig ner på golvet och gråta tills ögonlocken svullnat. Verkligen. MEN man får inte gå in i den känslan för mycket så att det positiva hamnar i skymundan. Det har är ju en extremt rolig och spännande sak att göra. För mig har det varit väldigt skönt att ha New York att se fram emot. När tårarna runnit för länge så föreställer jag mig själv på Times Square och då kan jag inte låta bli att le. Om jag inte skulle till New York skulle jag nog tänka på hur det ska bli att träffa värdfamiljen på flygplatsen. Det är ett ögonblick som jag ser fram emot otroligt mycket. Både värdfamiljen och min area rep kommer att möta mig på där hehe så full house eller airport eller whatever. Ni fattar.

En sak som jag vill att alla mina vänner och familjemedlemmar ska veta är att jag verkligen inte åker för att komma iväg från er.  Snarare är det den enda saken som får mig att vilja stanna här. Jag älskar er så otroligt mycket. Så mycket att jag får en klump i bröstet när jag tänker på hur det ska bli att vara ifrån er så länge. Men jag är snart hemma igen och då ses vi. PUSSAR OCH KRAMAR TILL ALLA MINA FINA!


xxx, Lilly

6 comments:

  1. Tur att jag hittade hit innan din avfärd ;)
    Ha det riktigt bar därborta, du är en bra ambassadör för Sverige!
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Halvt smickrad, halvt skrämd. Men tack :)

      Delete
  2. Nyss tog vi farväl på Arlanda, alla ungdomar och familjer med tårar i ögonen och nu är du och dina vänner redan i lufthavet ovan den väldiga blå Atlanten.
    Åh, vilken spännande tid det här är för dig. Längtar till nästa blogginlägg.
    Vi ses i juni 2013, over there.... tusen kramar och pussar från mamma.
    pssst; säg Hi till NY från mig.

    ReplyDelete
  3. Heeej! Hoppas att allt är bra, vilket jag vet att det är, du är i NYC lix!! :P Jo, jag har nu skapat min blogg timetodance.blogg.se, så nu kan du följa mitt liv här när du är där. Ja det rimmade så jag var tvungen, hehe... Läs om du har tid, du kommer ju att ha ett pretty exciting life nu!! Puss och kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ÅÅÅÅH CLARRIZZ!! Klart jag följer! Vi får väl se hur exciting det blir ;) ÄNNU FLER PUSSAR OCH KRAMAR <3

      Delete