Pages

Friday, August 10, 2012

THE BEST DAY EVER

Så, igår anlände jag i Reno och träffade min värdfamilj! Här är den långa och utförliga historien om hur det gick till. Jag vaknade kl. tre för att hinna säga hejdå till min kompis Stefanie vilket totalt misslyckades eftersom det blev missförstånd med mötesplatsen (vi bodde i olika byggnader på campus). Hursomhelst så gick vi alla ner till loungen halv fem och tog bussen vid fem. Jag satt bredvid min room mate Aita som också skulle av vid terminal B på LaGuardia. Vi öppnade våra frukostpåsar men det smakade inte så gott. Klumpig yoghurt osv men vi skrattade bara. Sedan skulle vissa av för att åka till JFK och andra terminaler på LaGuardia så jag sa hejdå till många. Väl vid terminal B så ser jag och Isabel som skulle åka till Denver med mig att flyget är inställt. Jag insåg med en gång att det betydde att jag skulle missa flyget från Denver till Reno eftersom jag redan hade så pass lite tid där. Jag var för tröttt för att få panik men var klart ledsen. Det hjälpte dock att Isabel var lugn. Jag ba karma's a bitch men det skulle visa sig att jag hade fel. Min resa blev ombokad så att jag skulle åka från JFK vid elva istället för LaGuardia vid åtta så jag fick skjuts dit av Frida (camp manager typ). Hon hjälpte mig hitta rätt och sedan sa vi hejdå. Gick igenom säkerhetskontrollen och var tvungen att pressa ihop munnen så att de inte skulle tyda mitt leende som någon slags psycho face. Kontrollen var VÄLDIGT utförlig. Av med skorna, stå på en matta och kolla rakt fram, stå på en matta och bli fotad med armarna ovanför huvudet, stå på en matta utanför fotobåset. Fattade nada men men. Sedan kom jag in till terminalen.

JFK

Först gick jag och åt frukost och sedan letade jag upp lite payphones (har ingen mobil för tillfället) och tog upp lite quarters ur fickan och kände mig allmänt pro. Ringde till the Fruzzettis för att säga att jag skulle komma lite senare. Pratade då med Alan. Han gav mig Armidas mobilnummer och berättade att Armida och Carlos skulle möta mig där eftersom han tyvärr jobbade vid den tiden som jag skulle anlända. Min plats på planet var vid gången och vid fönstret satt en tjej som började prata med mig direkt. Det kom en man som hade sätet mellan men han och jag bytte så att jag satt bredvid Sarah. Hon var typ fjorton och först tänkte jag att det skulle bli en jobbig resa. En som sitter och pratar med en som man inte känner... Men jag hade verkligen fel. Vi satt och pratade om lite allt möjligt. Hon var från Sydafrika och skulle flytta till en stad nära San Francisco så det var en stor dag för oss båda. Jag var ganska trött eftersom jag bara hade sovit i två timmar så jag sov ytterligare två på planet. När jag vaknade så fick jag resten av Sarahs dricka. Hon var väldigt generös. Trots att det tog sex timmar så kändes det inte så farligt. Mannen bredvid hade hört lite av vår konversation och önskade oss båda lycka till.

San Francisco International Airport

Flygplatsen i San Fran var jättefin. De hade affärer som Destination Green och jag kunde inte låta bli att le. Så fint. Köpte lite att äta för jag var så himla hungrig. Det var lite nötter, frön och torkad frukt i en burk och det stod Diet Delight "Snacks on the fly" på burken så jag höll för handen hahah. Vilken tönt. Använda sedan mina detektivskills som jag ärvt av mamma för att hitta till gaten. De höll på att bygga om så jag åkte bus shuttle till gaten. Satt där och läste på TV:n framför mig att det var 37 ° C i Reno. Folk vid gaten verkade så snälla. Alla pratade med varandra och ja, jag vet inte men jag fick ett bra intryck.
På planet som för övrigt hade 66 platser satt jag bredvid en kvinna som var supergullig. Hon skulle åka och träffa sin 86 år gamla mamma och vi pratade om det och allt möjligt. Hon frågade om jag åkte från San Francisco eller om jag hade varit någon annanstans innan. Jag sa New York men att jag hade kommit från Stockholm innan dess. Det bästa: Oh, how long were you in Stockholm for? Jag: Ehrm, my whole life. Blev så himla glad och berömde mig så. Väldigt snäll. Jag hade tänkt läsa på flyget (50 min flight) men vi pratade istället. När jag landade var jag supernervös och så sjukt glad och Janis som hon hette hjälpte mig att hitta till bagageupphämtningen och önskade mig lycka till. Jag stod där ett tag men såg inte min värdfamilj eller area rep någonstans. Såg dock en hel del slot machines haha. Jag gick fram till några som hade någon slags uniform och frågade om de jobbade där. När jag precis ställt frågan så såg jag att det stod något helt annan än Reno International Airport på deras bröstfickor och de svarade även nej på min fråga. Det var VÄLDIGT pinsamt hehe men de var glada och erbjöd hjälp i alla fall. De visste dock tyvärr inte om det fanns några payphones men pekade på en kille i tjugoårsåldern som verkade jobba där. Gick fram och fråga om det fanns några payphones och han sa nej. En sekund där hade jag lite panik men hans kompis som stod bredvid gav mig sin mobil. Är evigt tacksam! Jag ringde min värdmamma Armida som sa att de var där uppe (jag hade gått förbi dem hehe) och att de skulle komma på direkten.

Reno

När jag stod där och väntade (typ en minut haha) såg jag lite flaggor varav en var svensk. Oh yeah. Kände igenom dem på direkten. Det blev tre kramar. Armida, Carlos och Jerilyn (min area rep). Hon gav mig även en blombukett och sa att vi skulle ses vid 7:30. När vi kom hem fick jag en s.k. 50 cent tour of the house som är superfint!!!!!!!!!!! Och på väg till huset var allt så vackert också. I love this place already. Mitt rum är precis som de andra rummen på övervåningen. Det är jättemysigt. Vi gjorde oss i ordning och sedan skulle vi ut och äta. Jag fick välja mellan typ sushi, thai, Mexican och very American. Valde såklart den sista så vi drog till Bully's Sports Bar and Grill som var väldigt mysigt. Vi pratade och jag, Ben och Carlos gick till video games-hörnan haha. Åt prime rib och kände mig bara så himla lycklig. Still am. Efter maten när vi skulle betala sa Armida och Alan att de betalar all mat och bio och sånt för mig eftersom att jag tillhör familjen. Så nu vet jag hur det kommer fungera. De är så generösa. Efter maten (fortfarande 35 ° ute) åkte vi hem och träffa min area rep som gick igenom lite grejer. Efter det hämtade jag presenterna och gav dem. Carlos frågade om jag ville kolla på film så vi satte på Rio Bravo (en Westernfilm från 1959 :D) och satt och kollade på den nästan hela familjen tillsammans. Jag gick dock och la mig efter en stund vilket de andra gjorde också. Jag fick välja kudde och frågade lite om hur det funkade med de olika sänglagren och så. Armida förklarade det amerikanska sättet att bädda men sa att jag kan göra precis hur jag vill. Jag somnade ganska direkt och det, mina läsare (nonexistent haha), är det längsta blogginläggen någonsin om den bästa dagen någonsin.

Tusen kramar till er alla.

xxx, Lilly

17 comments:

  1. Åh!!!! Det låter underbart!!! <3 När börjar du skolan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det ar helt underbart! Borjar den tjugosjunde men ska borja trana med cross country-laget nagon gang nu i veckan :D <3

      Delete
  2. Åh va fint du skriver, det känns som om man var med på ett hörn. Trots allt trassel låter det så spännande alltsammans. Ha en fin helg i stugan. Kram mamma

    ReplyDelete
  3. Åh gud vad spännande det låter! Excited to hear the rest! Puss <3

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Låter helt fantastiskt. Är mäkta avundsjuk! Eller ja, 17-åringen i mig är det åtminstone.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kul att hora! Fragan ar om 17-aringen i dig hade orkat lasa haha.

      Delete
  6. Åh, det låter ju helt underbart och spännande och läskigt på ett jättebra sätt! Saknar dig! <3

    ReplyDelete
  7. ÅÅÅÅÅÅHHHHHH. Vad härligt det låter. Du kommer få det så himla kul!!!! Puss <3<3<3

    ReplyDelete
  8. Kul att du är framme och att du fick vara med om lite spännande saker under resans gång :)

    ReplyDelete
  9. Underbart att du är framme!! Det ser nästan ut som Wisteria Lane! Saknar dig, men vet att du har det fantastiskt där, och då är allt bra! Är så glad för din skull, och att du fixade allt strul, mäkta imponerad!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag vet! Lite torrare än Fairview dock :) Saknar dig med gulli <3

      Ha det superbra så hörs vi snart.

      Puss

      Delete