Pages

Friday, August 3, 2012

Hello New York!

HOLA NU AR JAG FRAMME! Gardagen var hemsk och underbar pa samma gang. Avskedet pa Arlanda var konstigt nog inte lika jobbigt som jag hade trott. Forst och framst kandes det inte som om det var pa riktigt utan mest som om jag skulle pa en liten semester. Det jobbiga var att det slog mig pa kvallen att jag faktiskt lamnat Sverige sa jag var lite deppig da. Magsmarta och extrem trotthet kan ocksa ha haft med det att gora. Nu ar jag hur som helst superglad (har sovit) och det kanns helt underbart att vara har. Har redan hunnit uppleva hur oppna och trevliga amerikaner ar. Alla sager good morning och pratar med en. Mys. Igar fick vi reda pa vilka som var vara roomies, min heter Aita och ar jattesnall. Hon ar fran Schweiz. Det ar 40 personer har. Alla forutom tva fran Australien ar europeer. Imorgon drar vi till NYC pa sightseeing!!! Det ska bli fantastiskt att se allt man bara sett pa TV med egna ogon.

Tyvarr kan jag inte lagga upp bilder eftersom jag inte har tillgang till Internet pa min dator sa jag far lagga upp dem sedan.

Nu ska jag till class sa jag skriver senare.

8 comments:

  1. Härligt att allt är bra. NYC är fantastiskt! Njut och låstas att du är med i Gossip Girl, det gjorde jag :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha svårt att låtsas att man är med i gg när man var tvungen att ha på sig den gula t-shirten från sts hela dagen.. Men tack underbara du!

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Ååh vad kul! Vill verkligen också åka på utbytesstudentresa... Hur gjorde du för att typ "övertala" dina föräldrar? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Föräldern Lena svarar: Lillebil pratade så initierat, entusiastiskt och levande om ett USAår så att vi blev förförda, inget tjat behövdes. Nu planerar vi själva att åka dit när skolan slutar juni2013.
      Mitt tips till dig är; beställ kataloger (STS, EF osv) Tag själv personlig kontakt med organisationer och ställ frågor, gå på "reklammöten" osv.. Det var i alla fall så det gick till vad jag vet.

      Delete
    2. Ja. Typ som mamma sa haha. Försök att få dom att bli involverade i din resa snarare än att tjata på dom och sånt. Lycka till!

      Delete