Pages

Friday, August 17, 2012

Back in Reno

I tisdags gick vi och såg pjäsen the Two Men of Verona som sattes upp vid Sand Harbor, Lake Tahoe. Lake Tahoe är en gigantisk sjö som ligger på gränsen mellan Nevada och California. Som min värdbror sa: "It's bluer than an ocean and almost as big". Scenen är ovanför stranded, uppe på en kulle så att man som publik ser pjäsen med sjön i bakgrunden. Det var så underbart vackert. Innan Sand Harbor var vi vid Kings Beach som också var extremt vackert.


Sand Harbor

Moi på Kings Beach

Carlos och Alan på Kings Beach

I onsdags gick vi på bio. Ascoolt. Man får ta vilken plats man vill. Det var Laurys sista kväll här så vi gick på restaurang ganska nära downtown. En sak som man bör veta är att Reno Downtown är lite...ja. Det är ju en spelstad från början och downtown är ganska tacky (citerar min värdpappa). Vi hänger inte  precis där. 

Igår åkte vi till McQueen så jag är nu officiellt enrolled på skolan. Jag blev junior!!! Blev först lite ledsen men fattar nu i efterhand verkligen inte varför. Jag får gå på alla evenemang hursomhelst. Som junior behöver jag inte vara ledsen för att alla mina klasskompisar pratar om vilket college de ska gå på och sånt. Efter det åkte vi och tittade på mobiler eftersom jag inte tog med min. Det slutade med att jag köpte en (utan Internet access, thank God, ni känner mig). Mina värdföräldrar är väldigt generösa och gulliga så de betalade först för mobilen men jag gav dem pengar sedan. Jag kände mig så otacksam som inte kunde ta emot en så pass snäll gest men samtidigt vill jag inte att de ska behöva betala sådant för mig. Innan igår hade jag inte spenderat några pengar alls sedan jag lämnade New York.

Idag gick jag på min första cross country practice eftersom jag var tvungen att registrera mig på skolan innan jag kunde delta i skolrelaterade aktiviteter. Cirkelfys 8-10. Det var väldigt utmattande men kul. Framförallt eftersom jag fick möjligheten att träffa folk där. De jag pratade med var också juniors! Ännu en anledning till varför det var bra att jag blev junior. Efter träningen gick jag, min värdmamma och min värdbror in och fixade ett skåp till mig. Det tog typ tio min för mig att förstå hur man öppnade kombinationslåset lol. 
Sedan klockan ett så hade jag möte med the school counselor så nu har jag mitt schema!!!!!!!!!!!!

1st period: US History 1
2nd period: Algebra 1
3rd period: English 5-6
4th period: American Government
5th period: Spanish 5-6
6th period: Drama 3-4

I AM SO EXCITED!!!!!!!!! Imorgon har vi fun practice samma tid som vanligt.

PUSS OCH KRAM ALLA!

xxx, Lilly

4 comments:

  1. Åh cross country är jag också intresserad av att göra om jag åker till USA! Du får gärna berätta lite om det när du väl har hållt på ett tag och berätta lite mer om hur det är och vad du tycker! Ha det bra! :)

    ReplyDelete
  2. Lycka till med allting Lillebil! Saknar dig och din randomness redan <3 and you're gonna rock drama, no doubt ;) kram!! <3

    ReplyDelete
  3. Det låter som om du har det som jättebästa! Så kul att följa dig här, när du nu inte är här. Vad är cross country? Undrar ett pucko. Idag blev trägolvet på balkongen klart som Simon har byggt till mig i fölsepresent. Infravärmen som jagfick av honom på "julafton" är också på plats. Helt fantastiskt! Och Uffe kom med utelampor, såna som vi köpte på Ica i somras, så nu är balkongen pimpad och redo för kalas på lördag.

    Kram!!

    ReplyDelete
  4. Was happening hot stuff?? Miss you <33

    ReplyDelete