Pages

Monday, June 18, 2012

18 Juni: Alla dessa papper

Okej, det har hänt en hel del vad det gäller utbytesåret sedan sist. Först och främst fick jag för ett par dagar sedan reda på att skolan kräver mina betyg från höstterminen i nian samt ytterligare en lärarrekommendation. Jag brukar vanligtvis inte tappa bort saker men jag har verkligen ingen aning om var de där betygen tagit vägen. Det pinsamma är att jag faktiskt bad min förra skolan skicka dem till mig i augusti eftersom de behövdes till ansökan. Efter det måste jag ha tappat bort dem igen. Hehe. Imorgon ska jag hursomhelst tillbaka till Södermalmsskolan för att hämta pappret. Sedan är det bara lärarrekommendationen kvar. Kul att jag får veta det här efter att skolan slutat. Jag har mejlat min mentor men i värsta fall får jag Facebooka någon. Får hoppas att det inte går så långt... Förhoppningsvis är placeringen klar snart i alla fall eftersom det finns en områdesrepresentant och en godkänd värdfamilj.

Dessutom fick jag visumunderlaget idag. Om sanningen ska fram (inga låtreferenser, if you please) så grät jag faktiskt vid ett tillfälle. Blev så himla frustrerad av att fylla i allt. Inte särskilt taggad alls, bara arg på allt byråkratiskt trams och alla dåliga förklaringar (no offense STS). Okej, jag låter som en galen människa. Var kanske på lite dåligt humör redan innan. Detta till trots så ser jag otroligt mycket fram emot att få komma till ambassaden. Alla som känner mig vet ju att jag är lite av en USA-fanatiker och ambassader räknas ju faktiskt som utländsk mark. Så man får nästan besöka USA lite snabbt. Ja, en aning långsökt kanske men är man ett freak så är man.

Ska inte ljuga och säga att det inte kändes såhär idag, för det gjorde det verkligen (trots att ansökan gjordes via nätet). Oavsett, at the end of the day, I pulled through. LIKE A BOSS.

ME SO HAPPY lol.

xxx, Lilly

1 comment:

  1. Hej hej :)
    Jag tittade runt på lite olika bloggar och hittade din! Jag ska själv som utbytesstudent i höst, fast till Michigan!
    Läste att du hade fixat värdfamiljen själv, hur gjorde du det? Och sen måste jag bara påpeka, även fast det kanske är ganska ointressant så var min mamma utbytesstudent i Reno, Nevada för X antal år sen! Hon trivdes iaf jätte bra! Ena veckan kunde man åka skidor i bergen och andra ligga och sola vid någon sjö, så klimatet verkar ju rätt så najs ;)

    ReplyDelete