Pages

Sunday, May 27, 2012

27 Maj

Jag fick tyvärr inget sommarjobb och kan därför inte tjäna några pengar till USA innan jag åker, trodde jag i alla fall. Idag hade vi loppis på gården så jag sålde en massa gamla onödiga grejer där och tjänade lite. Sedan ska jag även jobba som städerska/fixare i mitt eget hem i början av sommaren. Laddar lite för alla chores som man enligt STS kommer få när man bor med värdfamiljen. Jag är lite orolig att de kommer att tycka att jag inte är så hjälpsam hemma så det är nog bra att jag jobbar på det.

Det är så frustrerande att gå och vänta på samtalet från STS. Trots att jag har ordnat själv med placering så måste allt bli godkänt och så innan placeringen bekräftas. Jag vet i och för sig att STS har varit i kontakt med både skola och områderrepresentant. Och min värdfamilj är det knappast något fel på. Men ändå, jag vill bara ha samtalet nu.

Har blivit lite besatt av att kolla väderleksrapporten var och varannan sekund haha (skämtar inte) så tänkte bara skryta lite med att det är bättre väder i Reno än i LA de kommande dagarna. Känns faktiskt lite bra.

xxx, Lilly

No comments:

Post a Comment