Pages

Tuesday, January 17, 2012

18 Januari: Adelphi University

Jag satt och läste om en tjej som hade varit på STS:s prep course i NYC och hittade äntligen informationen jag letat efter så länge! Nämligen var man bor medan man är där. Tror i alla fall att jag har lyckats ta reda på det. Hursomhelst, Adelphi University är namnet på universitetet som troligen kommer att vara mitt hem under min första vistelse i the Capital of the World. Det känns jättespännande. Adelphi University är ett private liberal arts college som ligger på Long Island. Det är i princip allt jag tagit reda på hittills. Lägg märke till betydelsen av ordet hittills. Jag har inte researchat färdigt liksom.


Det är så jobbigt att jag inte ska iväg förrän om cirka sju månader. Jag har redan börjat ta farväl av mitt liv i Sverige så allt jag gör nu är att längta. Jag vet inte om det är positivt eller negativt men det är så det är. Framförallt så längtar jag efter att ha lov (igen). 

xxx, Lilly

3 comments:

  1. Äääääntligen någon annan som ska åka på prepveckan! Jag trodde att nästan alla åkte på den när jag bokade, men tydligen så är det ju nästan tvärtom ;_; Haha. (Du har nog hittat rätt ställe förresten för jag tror känner igen den där byggnaden från en utbytisblogg 10/11.) Åh vad jag längtar!!! c:

    ReplyDelete
  2. Hej! Jag ska också Preparation Course i New York till hösten!!! Är så avundsjuk på dig som redan vet var du är placerad. Själv kollar jag typ mejlen varannan timme även om de sa till mig att det kunde dröja till maj innan jag får reda på något om min placering...:)

    ReplyDelete