Pages

Saturday, October 6, 2012

HOMECOMING GAME (with some additional information ;)

Hej!!!!!

Det är en sak som jag personligen hatar med att läsa, utbytesstudenters bloggar, eller bloggar i allmänhet för den delen; de får allt är låta bättre än verkligheten. Så, därför lovar jag att vara sanningsenlig och försöka att behandla både negativa och positiva aspekter i mina smått förvirrade blogginlägg.

Here we go.

De senaste dagarna har jag haft några ups and downs och det kan vara svårt att förstå varför det händer.  Jag bor i mitt älskade USA, går i bästa skolan eveeeer och har en underbar värdfamilj. MEN man kan fortfarande känna sig lite deppig ibland. Som när man inser att man inte vet exakt med vilka man hör hemma, eller undrar om folk kommer att komma ihåg en som "the foreign girl". Ja. Det är svårt ibland. Men det är då man får tänka att alla här har gått tillsammans i flera år och jag började en månad sedan. Och försöka att vara positiv. Idag under dagen kände jag mig väldigt nere av någon anledning. Tror att jag har lite hemlängtan. Inte sådan där hemlängtan som får mig att vilja åka hem utan en längtan utav kärlek till alla er därhemma. Att bygga en bekantskapskrets från ingenting är inte en lätt uppgift och därför måste man ge sig själv lite tid men man kan samtidigt inte bara luta sig tillbaka och hoppas att folk kommer fram och bekantar sig med en på egen hand. Man måste jobba för det. Det är något som jag har insett och som redan fått mig att utvecklas. Även om folk kommer fram och pratar för att man är utländsk eller ny eller vad det nu är, och det gör dem, så måste man ju bygga vidare på det. Att bygga ett kontaktnät from scratch är som att plantera en växt. Man får göra en insats för att plantera växten, sedan vattnar man så ofta som behövs och väntar. Till slut slår växten ut i blom. Jag vet att liknelser nog inte blir mer corny är såhär man jag kan verkligen inte komma på ett bättre sätt att förklara det.
Det är den väntetiden som jag tror är det svåraste men hela processen kräver lite ansträngning. Och det är okej.

Nu till lite gott och blandat (låter som Rickard Olsson eller någon annan töntig stackare men har inte tid att komma på något neutralt tyvärr).
Den här veckan var spirit week!!!!!! Så roligt!

Måndag: Cavemen
Tisdag: Ancient Egypt
Onsdag: Roman Empire
Torsdag: New World (/cowboys)
Fredag: Space Age (McQueen Homecoming shirt)

Jag klädde inte ut mig på måndagen men på de andra dagarna. Bästa var i torsdags (bild nedan).

Jag och min kompis Trevor som för övrigt vann pris för bäst utklädnad. Lägg märke till alla mina coola cowboyaccessoarer som jag lånade av Carlos. Hatt, handbojor, Bounty Hunter badge och gun holster! Kände mig rätt frän. Älskar att hata ordet 'frän'.

Idag hade vi vår homecoming assembly vilket var superkul! De hade lite olika lekar, alla cheerleaders visade upp sin routine och de olika homecoming king and queen nominees presenterades. Sedan visade paren upp varsin koreografi som passade ett av veckans teman. 
Efter skolan hade vi träning som vanligt. Jag kan nu springa igen!!! Är så lycklig! Och lite trött på spinning haha. Igår tappade min grupp bort sig så vi kom tillbaka tjugo minuter för sent. Vi skulle ta en liten omväg för att slippa springa nerför den extremt branta och sandiga backen som vi kom uppför och hamnade heeeelt fel. Till slut hittade vi the Mormon Temple (ja, det finns ett sådant) och lyckades klämma oss under deras fence för att komma till skolan. Jag bor verkligen i öknen. När vi springer uppe i bergen där det inte finns sprinklers så ser man hur torrt det är. Ganska fascinerande faktiskt. 
Hursomhelst, efter träningen åkte jag hem, duschade, åt middag och åkte tillbaka till skolan för att möta upp några kompisar och se the homecoming game. Det är väldigt intressant hur det fungerar. The football season är tio matcher och the homecoming game ingår i de tio matcherna. Så eftersom alla är jätteglada och excited så vill man ju inte förlora sitt eget homecoming game och väljer därför datum för homecoming efter när man spelar mot det sämsta laget. JV vann med 47-0 och Varsity vann med 53-20 eller något sådant. 

Det var the best game so far! Inte bara för att vi utklassade North Valley utan troligen också för att jag känner fler nu och vågar vara mer outgoing. 

Under half time så var get dags att presentera the homecoming king and queen! En av de som jag hade lovat att jag skulle rösta på, samt röstat på, vann. Det känns lite creepy att skriva vinnarnas namn här men det var kul. Vi gick och grattade vinnarna och tog bilder tillsammans med dem efteråt. Inte på min mobil dock. De förtjänade båda att vinna. Väldigt fina människor. 



Nu måste jag gå och få lite sömn. Har två timmar circuit training klockan åtta. Sedan ska jag hinna hitta skor och göra mig i ordning inför dansen! Jag, Sam och Alyssa och kanske några fler ska äta middag tillsammans innan. Det ska bli såååååå kul! Lovar att ta bilder (glömde kameran hemma idag hehe).

xxx,

Lilly

5 comments:

  1. Du ser ut att trivas bra som cowgirl/sheriff, liksom fången Trevor. Möjligen lite generad?
    Är det så, som man lite fördomsfullt tänker om Amerikaner; lätt att få kontakt med - svåra att lära känna? Fortsätt att vattna öknen, min fina. Kramar och kärlek från your folks back home.

    ReplyDelete
  2. Åhh, finis! Bästa blogginlägget hittills, nu hade du ju bilder också :D Hoppas homecoming dance var awesome och att folk också dansade och inte bara "grindade" (hahah, blev jätteskumt att göra det till svengelska!)Miss you, and you look great in all the pictures! Det gjorde också killen längst till vänster i din header, nästan så man blir lite kär ;)) Förlåt för överdrivet långt kommentar. Pussåhej! <3 <3 <3

    //Bella

    ReplyDelete
  3. Underbart som vanligt! Ha det bäst på homecoming nu, ta mycket bilder så att jag kan låtsas att jag också är där. Hoppas att du känner dig lite gladare snart, det är svårt att hitta nya vänner fort. Men du är världens mest fantastiska människa, så de kommer att släppa. Vem vill inte va med dig liksom??? Saknar dig superduper mycket! Blir det skype snart eller? Släng iväg ett meddelande på facebook om när du kan. (det kan vara typ en timme innan också) and I'll be there! Puss! <3 /Clarizzz

    ReplyDelete
  4. Damn vilken snygging! Trevor ser riktigt nöjd ut, och det hade jag också gjort om jag satt fast i dina handklovar ;) Saknar dig så mycket! Stockholm är inte detsamma utan dig. Hoppas det blir bättre med kompisgrejen, förstår att det kan vara svårt, men du är så grym, stark, fantastisk, underbar och mysig så det kommer nog lösa sig! Jag älskar dig, kom alltid ihåg det. dundermånga pussar och kramar från din älskade Caroline.♥

    ReplyDelete
  5. Åhh va kul du verkar ha det!
    Hoppas dansen var rolig och att du kommer närmre dina vänner!
    Jag ser att din tan börjar sätta igång och bli riktigt tannig! Grattis :p
    Asså du måste vara så jävla vältränad om du springer varje dag?!?! :O
    Vi hörs på skype snart!!
    Love from your Vera<3

    ReplyDelete