Pages

Monday, September 24, 2012

AW MAAAN

Så hej igen! Idag så gjorde jag något som är väldigt svårt för mig; jag slarvade. VI skulle böja verb som har stem changes som spanskaläxa och man kunde antingen bara böja dem (15st)  eller rita olika slags boots och skriva de olika böjningarna inuti bootsen (udda läxa, jag vet). Man får mer poäng om man ritar men jag struntade i det. Orkar inte sitta och komma på och rita femton olika slags skor helt i onödan. Vad spelar det för roll?
Idag var en ovanligt bra dag men en sak var inte så bra. Jag fick reda på att jag har shin splints från att ha sprungit så mycket. Det gör enormt ont, särskilt när jag går nerför trappor haha. Hursomhelst så är jag inte ensam om det, vilket är tur, så jag och Melisa fick sitta i en ice tub på the football field under träningen. Det var rätt kul fast jag vill bara att det ska gå över så att jag kan springa med de andra. Typ 10 personer är skadade i laget, det är nästan lite läskigt. Om man inte har alltför ont får man gå och gör a spinning men coach sa att det var något som kunde gå sönder om man just hade fått shin splints och gjorde det så det blir nog ice tub några dagar till (irriterande men vad ska man göra?).

Till er som säger att jag ska på till homecoming med killen som frågade mig; jag är ledsen men det kommer inte att hända. Jag känner mig väldigt elakt men jag måste tacka nej. Vill inte ha en dejt till homecoming av flera anledningar. Plus att man inte kan gå med sin bro liksom. Det är bara fel. Har undvikit personen i fråga sedan i fredags så imorgon får jag ta mod till mig och säga som det är. Jag menar ju verkligen inget illa men vill inte mista en vän. Det skulle vara så synd.

På onsdag under lunchen ska jag gå på the Spanish Club's första möte, på torsdag ska jag hänga i the choir room under lunchen med en kompis (ett av de få cliquen som jag inte ätit lunch med än) och idag gick jag på softball informationsmöte inför våren. En av mina vänner från XC (cross country) spelar softball så jag gick med henne men är inte säker på om jag vill gå på the try outs eller inte. Först och främst så kommer jag garanterar bli JV, plus att jag kommer känna mig en aning butch om jag spelar softball. Och on top of that så är softball teamet ett av de skollagen där folk snackar skitom varandra vilket jag inte är ett stort fan av. Jaja, vi får se när våren kommer.


Nu har jag som vanligt skrivit alltför mycket. Det är okej att skim through it. Obs. jag är inte så röd som jag ser ut (I hope).

xxx, Lilly

2 comments:

  1. Många ord är bara kul. Stora kramar från ett Stockholm i grå skrud. Mamma

    ReplyDelete
  2. Benhinneinflammation är inget vidare, men du kan påskynda läkningen. Jag har många gånger (senast en vecka innan Oslo Marathon) botat benhinneinflammation genom att duscha underbenens framsidor i rikligt med omväxlande iskallt och hett vatten - ca 40 sekunder vardera med upprepning 8 - 10 gånger. Rör duschen väldigt sakta upp och ned från knäna till anklarna, både rakt och lite snett framifrån. Oftast räcker det med en eller två sådana behandlingar under en dag (morgon och kväll). Du skall naturligtvis vila benen hela dagen och helst även nästa. Om det är allvarligare kan det behövas tre eller fyra behandlingar under två dagar och vila ytterligare en eller två dagar. När du börjar springa igen skall du ta det lugnt de första passen. Voltaren Gel (eller vilken motsvarighet som finns hos dig) är också bra mot benhinneinflammation - gnid in underbenen ordentligt tre gånger per dag under några dagar. Men det här kan ju förstås din coach.

    Ha det bra nu och säg ja till pojken som vill vara din homecoming date! Du gör honom glad och får en intressant erfarenhet. Det är en möjlighet - inte ett problem!

    U

    ReplyDelete