Pages

Monday, December 19, 2011

19 December

Min värdmamma har mexikanskt ursprung vilket jag tycker är väldigt roligt. Hon kan flytande spanska så jag hoppas att hon kanske kan lära mig lite. Hade spanska i två år (8an och 9an) men eftersom jag går samsam så har jag inte kunnat välja ett extra språk tyvärr.

Lite basic spanska:


Jag läste någonstans att skolan jag troligen ska gå i, om allt går som vi hoppas, har ett ganska dåligt modern languages department. Allt annat ska tydligen vara fantastiskt men lärarna i moderna språk verkar tyvärr inte hålla standarden. Väldigt tråkigt tycker jag eftersom att jag älskar språk så mycket men det kanske räcker med att fokusera på engelskan när jag är där antar jag.

Från den mexikanska gatan Olvera Street i LA, har varit där och jag rekommenderar det verkligen, så härlig stämning:

Visste du att...
  • ...spanska är det näst mest vanliga språket i USA?
  • ...45 miljoner personer i USA har spanska som första- eller andraspråk?
  • ...6 miljoner amerikaner studerar språket?
  • ...flera amerikanska staters namn kommer från det spanska språket (t.ex. Montana, Nevada, Colorado  och Florida)?
xxx, Lilly

No comments:

Post a Comment