Pages

Saturday, September 24, 2011

24 September 2011

Jag har länge vetat att jag vill spendera tid i USA. Kanske bo och jobba där när jag blir vuxen men även studera där.
För ca två år sedan började jag kolla om det var möjligt att åka dit och gå på high school. Mina föräldrar var väldigt kritiska först. De ville inte ens tänka på hur hemskt det skulle vara om jag var borta ett helt år. Mamma läste information jag hittade på nätet men jag fick en känsla av att hon hoppades och trodde att jag skulle släppa det.
Efter ett tag förstod de i alla fall att jag var helt seriös med min dröm. Smått förskräckta av att behöva vara ifrån mig ett helt år men på samma gång glada för min skull började vi leta efter en bra arrangör och hittade då STS (Student Travel Schools) som för övrigt även anordnar språkresor.

Nu, lite drygt ett år senare, har jag precis betalat in min första avgift för utbytesåret och jag kan faktiskt inte förklara hur overkligt det känns. Om ett år kommer jag att bo på andra sidan av Atlanten och prata ett annat språk. Allt jag kan säga är att jag är galet lycklig.


Mitt namn är Lillebil och jag är 16 år. Jag har skapat den här bloggen för att skriva om hur min dröm förverkligas och sedan även för att mina vänner och min familj ska kunna veta vad som händer i mitt liv när jag  är i USA. 

xxx, Lilly

No comments:

Post a Comment